For at indsamle penge til Cykelnerven, der er en del af Scleroseforeningen, har Henriette Kristensen sin arbejdsplads, IT-konsulenthuset EPICO, med i ryggen, når hun 13-18. juni cykler med i det traditionsrige cykelløb forud for årets Tour de France. Og det er der en god grund til: EPICO’s hjerte banker nemlig i dén grad for cykelsporten, og IT-konsulenthusets egen årlige “tour” har netop i år -akkurat som Cykelnerven- 10 års jubilæum, hvorfor rytterne spurter fra Ballerup mod Hamborg onsdag 7/6.

Den 13-18. juni skal Henriette Kristensen cykle mere end 10.000 højdemeter i de franske alper for en god sag. Hun er nemlig kommet med i Cykelnerven, en del af Scleroseforeningen, der arrangerer sit traditionsrige årlige cykelløb, hvor en række ryttere bliver udtaget til at køre en Tour de France-etape nogle uger før det professionelle felt kommer forbi. Men selvom det er Henriette, der skal træde i pedalerne i det franske, så er hendes kollegaer i EPICO også blevet en del af rejsen: De sponsorerer nemlig den gode sag med økonomiske midler gennem virksomheden Company Health, der omsætter kollegerne i EPICO’s cykelture, gåture og anden aktivitet i hverdagen til penge til fordel for Scleroseforeningen. Henriette Kristensen selv har sygdommen tæt inde på livet, da både hendes far og faster er sklerosepatienter, og derfor besluttede hun sig for at gøre noget:

“Når ens nærmeste er ramt af den her modbydelige sygdom, så er det rart at kunne gøre en forskel. Samtidig har både mine kollegaer og ledelsen kastet sig ind i kampen mod sklerose på en måde, som er helt overvældende. Udover mine skønne kollegaer, som støtter indsamlingen, så har EPICO-IT valgt at den årlige velgørende donation skulle gå til Cykelnerven. Der begyndte jeg altså at græde", beretter Henriette Kristensen, der til daglig arbejder som Finance Controller i virksomheden.

Henriette Kristensen Finance Controller, EPICO

IT-konsulenthus i cykelsportens tegn

Og spørger man Henriettes arbejdsplads, så har Henriettes ildhu og den store indsats mod Sklerose ikke bare mødt stor opbakning blandt virksomhedens medarbejdere, men også skabt inspiration til at få flere kilometer i benene. For der er nemlig et særligt forhold mellem EPICO og cykelsporten, der onsdag 7/6 i kulminerer for 10. år i træk, når EPICO’s eget cykelhold bestående af +50 ryttere -herunder medarbejdere og venner af huset- sætter sig i sadlen fra Ballerup mod Hamborg i specialdesignet tøj fra Campione:

“Jeg tør godt sige, at EPICO er et IT-konsulenthus i cykelsportens tegn, og derfor er det med stor stolthed, at vi -ligesom Cykelnerven- i år runder 10. år med vores egen tour. Og derfor var det også et let valg for os at støtte Henriette i så god en sag, som berører hende - og mange andre - personligt. Vi glæder os til at følge med i Henriettes eventyr for en god sag i de franske alper og til selv at sætte os i sadlen mod Hamborg - og jeg kan kun anbefale andre virksomheder, at kaste sig selv og deres medarbejdere ind i cykelsportens forunderlige verden”, fortæller Sara Høyer, Kommunikationschef og talskvinde for EPICO.

Sara Høyer Kommunikationschef og talskvinde, EPICO

“Virksomhedernes støtte er livsnødvendige”

Hos Scleroseforeningen, der står bag Cykelnerven, er man meget glad for initiativtagere som Henriette Kristensen, der -udover at indsamle penge- også spreder budskabet blandt kollegaer og får arbejdspladsen med. Og virksomhederne får også noget tilbage den anden vej i form af medarbejder glæde, lyder det: 

 

Det er fantastisk, når folk som Henriette engagerer sig i Cykelnerven og hendes arbejdsplads EPICO, så samtidig vælger at sponsorere os. Det der gør Cykelnerven til en succes er nemlig i høj grad den støtte, vi får fra dansk erhvervsliv og virksomheder som EPICO - de er livsnødvendige for kampen mod en sygdom som sklerose, der ikke altid får den offentlige opmærksomhed som andre sygdomme gør. Fra de virksomheder, der er involveret, hører vi også tit, at det har en enorm positiv effekt internt i organisationerne. Medarbejderne bliver stolte og samtidig viser det, at virksomheden støtter op om medarbejdernes sociale ansvar”, lyder det fra Mette Hjulmand, Senior Director of Events and Strategic Partnership hos Scleroseforeningen.

Skrevet af Sara Høyer

Lignende blogindlæg